دیزل ژنراتور | فروش انواع دیزل ژنراتور

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور | بازرگانی پایا گسترش خورشید تابان

گسترش خورشید تابان

دیزل ژنراتور چیست ؟

دیزل ژنراتور یا همان مولد دیزل که تشکیل شده از یک دیزل ، که موتوری است که با استفاده از سوخت دیزل مایع کار می کند و تولید انرژی میکند ، و یک قسمت ژنراتور یا مولد اکتریکی که با استفاده از القای الکترومغناطیسی که توسط انرژی که به آن اعمال می شود تولید انرژی یا نیروی الکتریکی می کند ، می باشد.

کاربردهای دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها دارای کاربردهای مختلفی برای مصارف گوناگون از جمله منازل ، فروشگاه ها ، ادارات و کاربردهای صنعتی می باشند. کشتی‌ها و بسیاری از وسائل نقلیه بزرگ زمینی مانند قطارها نیز از دیزل ژنراتور نیز برای تامین نیروی اکتریکی برای مصارف روشنایی و حتی نیروی محرکه نیز از دیزل ژنراتورهای مخصوص استفاده می کنند.

واحد اندازه گیری دیزل ژنراتورها

واحد اندازه گیری برای دیزل ژنراتورها کیلوولت آمپر با نمای KVA می باشد که براساس نیروی الکتریکی که تولید میکنند اندازه گیری می شوند و برای مصارف گوناگون بازه این واحد متفاوت است ، برای مثال برای مصارف خانگی 1-30کیلوولت آمپر استفاده می شود. بازرگانی پایا گسترش خورشید تابان با سالها کسب تجربه و دانش در زمینه تولید ، خرید ، فروش و واردات دیزل ژنراتورها برای مصارف مختلف می باشد.

پمپ آب

محصولات دیزل ژنراتور گروه بازرگانی پایا گسترش خورشید تابان

پایا گسترش

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور

ژنراتور

ژنراتور

موتور دیزل

موتور دیزل

فروش برترین برندهای دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور کامینز CUMMINS

درسال 1919 در صنایع کلمبوس به عنوان شركت موتور کامینز آغاز به کار کرد و این به دليل هم اسمي بودکه با كلسي ليل كامينز داشت. اين شركت تازه تاسیس براي اولين بار قابليت تجاري اثبات نشده تكنولوژي موتور را كه دو دهه پیشتر توسط رودالف ديزل اختراع شده بود ، نشان داد. ادامه مطلب

دیزل ژنراتوردویتس آلمان DEUTZ دویتز آ گ (به آلمانی: Deutz AG) یک شرکت آلمانی سازنده موتور می باشد. این شرکت در سال ۱۸۴۸ میلادی توسط نیکولاس اوتو و با نام اِن.آ اوتو و سی (.N. A. Otto & Cie) تاسیس شد. ادامه مطلب

دیزل ژنراتور پرکینز PERKINS

فرانک پرکینز در 7 ژوئن 1932 شرکت شخصی خود را برای رسیدن به باور هایش تاسیس کرد. در آن زمان جهان در رکود اقتصادی قرار داشت و فضای کسب و کار بسیار سخت بود. دوست و همکار او آقای چاپمن نیز به عنوان متخصص و مدیر فنی شرکت با او همکاری داشت. این دو شخصیت بسیار با هم متفاوت بودند. ادامه مطلب

دیزل ژنراتور ایویکو IVECO

ایويکو سال 1975 پس از ادغام برندهای ایتالیایی،فرانسوی و آلمانی پدید آمد. کارخانه های تولیدی اين شركت در اروپا، چین، روسیه، استرالیا، آفریقا، آرژانتین و برزیل واقع شده است و در بیش از 160 کشور در حدود پنج هزار مرکز فروش و خدمات پس از فروش دارد. ادامه مطلب

دیزل ژنراتور ولوو VOLVO

شرکت ولوو در سال ۱۹۲۴ با مشارکت مدیر امور مالی کمپانی اس‌کااف؛ اسار گابریلسن و یکی از مهندسان ارشد این شرکت بنام؛ گوستاو لارسون، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه اس‌کااف راه‌اندازی شد. هدف از تاسیس این شرکت، ساخت خودروهایی بود، که در مقابل سرمای هوای سوئد مقاومت داشته باشند و برای جاده‌های یخ‌زده و ناهموار این کشور بهینه شده باشند. ادامه مطلب

دیزل ژنراتور اِم تی یو MTU

موتور MTU یکی از برندهای مرکزی سیستم های قدرت رولز رویس بوده که یک فراهم کننده جهانیِ موتورهای دیزلی با سرعت بالا و متوسط، سیستم های محرک کامل، سیستم های انرژی نامتمرکز و سیستم های تزریق سوخت، برای اکثر نیازهای مورد نظر میباشد. ادامه مطلب

Lovol یک شرکت تولید دیزل ژنراتور به روش مدرنیزه است که براساس سرمایه گذاری مشترک موتورهای پرکینز چین و بریتانیا تاسیس شد.شرکت لوول بعد ازاینکه استراتژی های جدیدی را در پیش گرفت؛ شرکاء خود را معرفی کرد. ادامه مطلب
دیزل ژنراتور یا مولد دیزل به ترکیبی از موتور دیزل، ژنراتور و انواع متعلقات فرعی از قبیل شاسی، اطاقک پوشاننده جهت محافظت و کاهش صدا، سیستم‌های کنترل، قطع کننده‌های اضطراری مدار، سیستم مولد گرما، سیستم استارت اتومات و غیره که به منظور تولید برق استفاده می‌شود، می‌گویند. ادامه مطلب
ریشه‌های تاسیس شرکت خودروسازی ایسوزو، به سال ۱۹۱۶ بازمی‌گردد، که شرکت گاز توکیو با مشارکت شرکت کشتی‌سازی ایشیکاواجیما، اقدام به راه‌اندازی شرکت اتومبیل‌سازی ایشیکاواجیما نمود. این شرکت سال‌های نخست، فعالیتش به فروش اتومبیل‌های کمپانی وولزلی محدود می‌شد، تا اینکه در سال ۱۹۲۲ اقدام به مونتاژ نخستین خودروی این کمپانی بریتانیایی نمود. ادامه مطلب
در تولید انرژی الکتریکی مولد الکتریکی یا ژنراتور برقی (به انگلیسی: Electric Generator) به ماشینی گفته می‌شود که از طریق القای الکترومغناطیسی انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. تبدیل بالعکس انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی به وسیله موتور الکتریکی صورت می‌گیرد. موتورها و مولدهای الکتریکی از جهات مختلفی دارای شباهت‌های زیادی با یکدیگر هستند.ادامه مطلب
دوسان برای اولین بار در سال ۱۹۵۸ شروع به تولید دیزل ژنراتور کرد. تأسیسات تولیدی دوسان در اینچئون و کره است. افتتاح کارخانجات ماشین دوسان از سال 1937 شروع شد.در سال 1942 کارخانه چوسان، اولین کارخانه ماشین آلات دیزلی در کره بود.در سال 1963 این شرکت به یک شرکت دولتی تبدیل شد و به نام شرکت صنایع ماشین آلات کره تغییر نام داد.ادامه مطلب
در تولید انرژی الکتریکی مولد الکتریکی یا ژنراتور برقی (به انگلیسی: Electric Generator) به ماشینی گفته می‌شود که از طریق القای الکترومغناطیسی انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. تبدیل بالعکس انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی به وسیله موتور الکتریکی صورت می‌گیرد. موتورها و مولدهای الکتریکی از جهات مختلفی دارای شباهت‌های زیادی با یکدیگر هستند.ادامه مطلب
در تولید انرژی الکتریکی مولد الکتریکی یا ژنراتور برقی (به انگلیسی: Electric Generator) به ماشینی گفته می‌شود که از طریق القای الکترومغناطیسی انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. تبدیل بالعکس انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی به وسیله موتور الکتریکی صورت می‌گیرد. موتورها و مولدهای الکتریکی از جهات مختلفی دارای شباهت‌های زیادی با یکدیگر هستند.ادامه مطلب

سوالات متداول و آخرین مقالات دیزل ژنراتور

محاسبات دیزل ژنراتور با هدف انتخاب دیزل ژنراتور مناسب یکی از دغدغه های مصرف کنندگان و افرادی که قصد خرید دیزل ژنراتور را دارند بوده است. در محاسبات دیزل ژنراتور مواردی مانند تبدیل واحدهای الکتریکی ، محاسبه توان مصرفی و محاسبه اندازه کاوای (KVA) دیزل-ژنراتور برای استارت موتور ها و … را میتوان به دست آورد ، در ادامه نحوه محاسبه ظرفیت ، قدرت و توان دیزل-ژنراتور توسط دلتا ژنراتور را بررسی شده است که آگاهی از این محاسبات به انتخاب دیزل ژنراتور مناسب کمک شایانی میکند. فرمول های زیر برای تبدیل واحدهای مختلف مربوط به دیزل ژنراتورها بکار برده می شوند: 1KW= 1.341÷ HP 1HP = 1.341* KW 1KVA = 0.8 ÷ KW 1KW= 0.8 * KVA 1KVA = 1.44 ÷ A 1A = 1.44 * KVA
دیزل ژنراتور ها که از یک موتور دیزل و یک عدد ژنراتور تولید برق تشکیل شده است.همچنین دارای قطعات مختلفی می باشد،که شامل موارد ذیل می باشد: انواع فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر گازوییل ، تسمه ها و سایر قطعات مصرفی همچنین لوازم یدکی از جمله انواع پمپ گازوییل و سایر پمپ ها ، رادیاتور دیزل ژنراتور، میل سوپاپ، انواع واشر از جمله واشر سر سیلندر، واشر کامل، بوش و شاتون، انواع سوزن انژکتور ،سیستم پیش گرم کن آب و روغن، کامپیوتر ECU ، انواع کانوپی سایلنسر ،یا همان کاناپی اتاقک ضد صدا ولتاژ رگولاتور ( رگلاتور ) یا همان AVR

توان الکتریکی دیزل ژنراتورها را می توان به ۲ دسته : ۱ توان پرایم (prime ) و یا توان دائم کار و ۲ توان استند بای (stand by) و یا توان اضطراری تقسیم بندی نمود . توان پرایم (prime) و یا توان دائم کار توانی از دیزل ژنراتور می باشد که به طور مداوم می توان از آن استفاده نمود. توان استندبای(stand by) و یا توان اضطراری به توانی اطلاق می گردد که برای مدت زمانی کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد . توان پرایم (prime) و یا توان دائم کار دیزل ژنراتور در صنایع همچون نفت و گاز ، دریایی ، سایت های ساختمانی و … مورد استفاده قرار می گیرد . این امر در شرایطی اتفاق می افتد که دسترسی به شبکه برق سراسری وجود ندارد. همچنین در شرایطی به خاطر محدودیت های استفاده از برق شبکه صاحبان صنایع از این نیرو بهره مند می گردند . در برخی از شرایط و در برخی از کشورها نیز تولید برق با استفاده از دیزل ژنراتور مقرون بصرفه تر از استفاده از برق شبکه سراسری می باشد. استفاده از توان استندبای( stand by) و یا توان اضطراری در شرایطی نمود پیدا می کند که دسترسی به منبع برق اصلی قطع گردیده و یا بخاطر شرایطی نیاز به تولید توانی بیشتر ایجاد می گردد. همانند سایر ماشین آلاتی که توانایی کارکرد دائم را دارند ، دیزل ژنراتور های دائم کار نیز از اجزای مخصوص بهره مند می باشند . این امر سبب گردیده است که ۲ دیزل ژنراتور با توان های پرایم (prime) و استندبای(stand by) یکسان دارای مشخصات فنی و قیمت های متفاوتی نسبت به یکدیگر باشند. توان استندبای (stand by) و یا اضطراری همانطور که در قبل ذکر گردید توان استندبای (stand by) و یا اضطراری به توانی از دستگاه گفته می شود که برای مدت زمانی کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد . شایان ذکر است که توان اضطراری دیزل ژنراتور قابلیت اضافه بار را ندارد ، یعتی نمی توان توانی بیشتر از توان استندبای دیزل ژنراتور از آن دریافت نمود . از توان اضطراری و یا استندبای می توان در محل هایی که دسترسی به برق شبکه وجود دارد ،به عنوان نیروی پشتیبان ، با حداکثر توان ۸۰% باز مورد استفاده ، استفاده نمود . توان پرایم (prime) و یا دائم : از توان پرایم (prime) و یا دائم می توان به عنوان منبع اصلی تولید برق استفاده نمود . شایان ذکر است که در صورت استفاده دائم از دیزل ژنراتور بار خروجی از دستگاه می بایست %۸۰-۷۰ توان پرایم( (prime و یا توان دائم دیزل ژنراتور باشد . در صورت افزایش این درصد می بایست ساعات استفاده از دستگاه در روز کاهش یابد تا از آسیب دیدگی دیزل ژنراتور جلوگیری به عمل آید.
موتور های بنزینی و دیزلی هر دو توسط احتراق داخلی کار می کنند، اما روش های کارشان کمی متفاوت است. در یک موتور بنزینی، سوخت و هوا به یک سیلندر فلزی کوچک تزریق می شود. پیستون مخلوط سوخت و هوا را فشرده می کند و آن را به حالت انفجار در میآورد، و یک جرقه الکتریکی کوچک از یک کلید اتصال آن را آتش می زند که باعث می شود مخلوط منفجر و برق تولید شود ، پیستون را به پایین سیلندر هل دهد و (از طریق میل لنگ و چرخ دنده ها) چرخ ها را بچرخاند. موتورهای دیزلی نیز به همین ترتیب کار می کنند، اما ساده تر. اول، هوا به داخل سیلندر وارد می شود و پیستون آن را فشرده می کند – اما خیلی بیشتر از موتور های بنزینی در یک موتور بنزینی، مخلوط سوخت و هوا در حدود یک دهم از حجم اصلی آن فشرده می شوند. اما در یک موتور دیزل ژنراتور، هوا در حدود 14 تا 25 برابر فشرده می شود. اگر تا به حال چرخ یک دوچرخه را باد کرده باشید، متوجه شده اید که تلمبه داغتر شده است. دلیلش این است که فشرده سازی گاز، گرما تولید می کند. حال تصور کنید وقتی هوا 14-25 بار بیشتر از معمول فشرده می شود، چه میزان حرارتی تولید می شود. و حرارت زیاد باعث می شود هوا معمولا تا 500 درجه سانتی گراد (1000 درجه فارنهایت) و گاهی اوقات حتی بیشتر داغ شود. وقتی هوا فشرده شد، غباری از سوخت به درون سیلندر (در موتور های جدید) توسط یک سیستم تزریق سوخت الکترونیکی اسپری می شود. (مقدار سوخت تزریق شده بستگی به این دارد که راننده بخواهد موتور چه میزان قدرتی تولید کند.) هوا به حدی داغ است که سوخت بدون نیاز به شمع، فورا مشتعل و منفجر می شود. این انفجار کنترل شده باعث می شود پیستون به خارج از سیلندر هل داده شود، و قدرت ایجاد شده وسیله نقلیه یا ماشینی که موتور دیزل ژنراتور در آن نصب شده است را به حرکت درآورد. وقتی پیستون به داخل سیلندر برگردد، گازهای خروجی از اگزوز خارج می شوند و این فرایند دوباره تکرار می شود – صد یا هزار بار در دقیقه

خدمات پمپ 100%

خدمات بوسترپمپ 100%

تجهیزات جانبی پمپ 100%

منابع تحت فشار 100%

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، خیابان طالقانی، بعد از خیابان مفتح، پاساژ دانش، طبقه سوم، واحد 10

(ده خط ویژه) TELL/FAX: 88830031-88830032

EMAIL: info@pumpsab.ir

بستن منو